Nowy Rapid 1,2 na łańcuchu czy pasku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    Nowy Rapid 1,2 na łańcuchu czy pasku?

    Zamieszczone przez FRESH
    Witam.
    Taki temat mnie spotkał:

    Dzień jak co dzień... Jeździłem po mieście, parkuje auto, wysiadam, zamykam, zbieram się do odejścia i słyszę jak odpala się wiatrak chłodnicy.

    Czy tak powinno się dziać?
    Tak, tak moze sie dziac.

    Poki silnik sobie pracuje i plyn sobie cyrkuluje przez chlodnice, odbiera cieplo od silnika.

    W momencie jego zatrzymania moze dojsc do lokalnego podgrzania plynu powyzej punktu wlaczania sie wentylatora chlodnicy (blok silnika ma bezwladnosc cieplna i cale ciepelko siedzace w metalu, ktore nie ucieklo do plynu, po zatrzymaniu plynu podgrzewa tylko objetosc siedzaca w bloku silnika).
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    Nowy Rapid 1,2 na łańcuchu czy pasku?

    Witam,
    Wczoraj jezdziłem Rapidem 1,2 TSI 105KM. Powiem, że jazda całkiem fajna.
    Tak dla picu zapytałem gościa z salonu:
    Czy nowe silniki 1,2 TSI 105 KM są dalej na łańcuchu czy juz na pasku. I czy mają jednomas i jak przebiega regulacja luzu zaworowego?
    A Pan z poważną miną rzekł: "Oczywiście że są już na pasku, mają jednomas i regulacja jest hydrauliczna"

    Z informacji jaki posiadam to chyba coś nie bardzo ...........jakaś sciema?
    Czy ktoś z Was ma jakieś szersze info dotyczące tego silnika?
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • Philu
      Ambiente
      • 2010
      • 172
      • Toyota

      #3
      Z tego co ja wiem to łańcuch i regulacja hydrauliczna. Co do jednomasu to się nie wypowiadam bo nie mam pojęcia.
      Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.

      Komentarz

      • polrob
        Rider
        • 2013
        • 535
        • Superb III (3V3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        obecny 1.2TSI (105KM) jest na łańcuchu ale w najbliższych tygodniach rusza produkcja Rapida z silnikami spełniającymi Euro6 i tamte będą już na pasku (1.2TSI 110KM). Także może być taka sytuacja że jak się teraz zamówi auto do produkcji to się odbierze już auto z silnikiem na pasku.
        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Poczytajcie sobie o starym silniku. Chyba jednak lepiej poczekać na nową jednostkę :diabelski_usmiech


          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • paweł2
            L&K
            • 2010
            • 1405

            #6
            A ten nowy CJZB?
            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6630
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              paweł2, silnik CJZB jest już na pasku. Całkiem niedawno kupiliśmy VW Polo 1.2 tsi z tym silnikiem. Oczywiście w razie czego mamy wykupioną dodatkową gwarancję i spokój na co najmniej 4 lata.

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                #8
                Rapid ma silnik 1.2 TSI o kodzie CBZ* który jest na łańcuchy, który nie ma dwumasu, a turbina o stałej geometrii. Jedyne zmiany jakie producent planuje w danym modelu (a co zostało opublikowane w sieci) to zakończenie produkcji silnika 1.2 MPI 3 cylindry 75 KM, który zostanie zastąpiony jednostką 1.0 MPI z Citigo o mocy również 75 KM. Podejrzewam, że w Rapidzie stare 1.2 TSI będzie montowane do wyczerpania magazynu z danej jednostki. Silnik o kodzie CJZB długo jeszcze przyjdzie nam poczekać. A sprzedawca / diler który przekazał Ci nie prawdziwą informacje powinien publicznie być nazwany z imienia i nazwiska a przede wszystkim niech się douczy.

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  Zamieszczone przez micrusec
                  A sprzedawca / diler który przekazał Ci nie prawdziwą informacje powinien publicznie być nazwany z imienia i nazwiska a przede wszystkim niech się douczy.
                  Hehe .... może nie publicznie ale chociaz namiastka.
                  Skoda Elcar Wrocław - Grunwaldzka.
                  Chyba więc poczekam sobie spokojnie na nowy silnik z paskiem.
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • shok
                    RS
                    • 2009
                    • 2070
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    A jak sie ma to w Seat Toledo. Dzwoniłem do salonu w Gliwicach i usłyszałem, że obecnie zmówione do produkcji Toledo posiada silniki TSI 1.2 i 1.4 na PASKU.
                    W Holandii w salonie twierdzą, że obecnie Fabia,Rapid oraz Toledo silniki TSI 1.2 oraz 1.4 to nowe silniki na PASKU.
                    :?

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      Jeżeli "nowy" Seat Toledo i ma 110 koni to jest już na pasku. Jeżeli ma 105 koni to na łańcuchu.
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Kombinacja alpejskie sa z tym Toledo Mk4
                        Katalogi czesci zamiennych kilku producentow znaja takie oznaczenia silnika w Tolku, jesli chodzi o silniki benzynowe

                        1.2 MPI CGPC - 3 cylindry
                        1.2 TSI CBZA, CBZB
                        1.4 TSI CAXA
                        1.6 MPI CFNA

                        Czyli stare silniki

                        Ale w ETCE doszly:

                        1.2 TSI ?? CJZC - 90KM - od 11.05.2015 - pasek
                        1.2 TSI ?? CJZD - 110KM - od 11.05.2015 - pasek
                        1.4 TSI ?? CZCA - 125KM - pasek
                        1.6 MPI ?? CWVA - 110KM - pasek

                        Ale na innym rysunku, gdzie jest wal, mamy pozycje kolo zebate lancucha, chyba ze to dotyczy lanucha pompy oleju, a pasek przychodzi na sam wal napedowy.

                        Teraz pytanie, co jest w napedzie rozrzadu

                        Diesle maja
                        1.6 TDI CR CAYB - 90KM
                        1.6 TDI CR CAYC - 105KM
                        1.6 TDI CR CLNA - 90KM ??
                        1.6 TDI CR CXMA - 115KM
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • shok
                          RS
                          • 2009
                          • 2070
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          Dzięki za odpowiedzi. Teraz już wiem o co pytać

                          [ Dodano: Wto 26 Maj, 15 17:18 ]
                          No i jestem po rozmowie na temat rozrządu.Rozmowa była w Holandii. Pierwsza odpowiedz ,że wszystkie silniki nowo wyprodukowane to PASKI. Na moje pytanie czy można wpisać do zamówienia, iż silnik zamówiony będzie posiadał pasek usłyszałem nie. Po czym sprzedawca powiedział, że zaczerpnie informacji u mechanika. Po kilkunastu minutach usłyszałem: silnik 1.2 Tsi w Toledo będzie mieć 90 KM zamiast 85KM oraz są nadal na ŁAŃCUCHU ale z poprawionym napinaczem ,który nie sprawia już problemów. Silnik 1.4 Tsi rónież na ŁAŃCUCHU.
                          Dzwoniąc do Polski nadal twierdzą,że silniki posiadają już pasek :roll:
                          Nie wiedzą co sprzedają, czy udają ,że nie wiedzą :?:

                          [ Dodano: Pon 01 Cze, 15 18:25 ]
                          Pytałem o kody silników mina była mniej więcej taka :shock:
                          Jedynie co byli w stanie zobaczyć to CO2 emissie:
                          1.2 Tsi 90 KM Reference -105 Code KG33G4/16/REF
                          1.2 Tsi 90KM Style -107 Code KG34G4/16STY
                          1.2 Tsi 110KM Style -110 Code KG34J5/16STY
                          1.4 Tsi 125KM DSG -114 Code KG34RG/16STC

                          Komentarz

                          Pracuję...